I 2023 handler markedsføring i stort om digitale flater og skreddersydde digitale kampanjer. Det er helt avgjørende å bruke nettverktøy, men samtidig betyr ikke det at tradisjonelle enkle markedsføringsgrep er helt irrelevante. Selv enkle grep, som et smart brosjyrestativ plassert på et strategisk riktig sted, kan gi betydelig effekt.
Enkle brosjyrer har mye å si
I mange ulike situasjoner kan det være smart å tilby både eksisterende og fremtidige kunder informative og selgende brosjyrer. Det gjelder spesielt i situasjoner der det er naturlig å presentere brosjyrer som kunder kan ta med seg, det er i den forbindelse et godt brosjyrestativ kan være praktisk.
Massemarkedsføring, i form av kundeaviser og reklameblader, gir fortsatt grei effekt. Likevel kan det være kostbart å sende ut kundeaviser til mange tusen mottakere, og det er uten tvil slik at en stor andel av disse masseutsendelsene ender opp i papirgjenvinningen uten å bli lest. Når en kunde selv velger å ta med en brosjyre, er det mye mer sannsynlig at den faktisk blir lest.
Store eller små brosjyrestativ
Det finnes brosjyrestativ i alle størrelser du kan tenke deg, fra store gulvstående modeller til svært kompakte brosjyreholdere for plassering på et bord eller benk. Det er selvfølgelig opp til hver enkelt organisasjon å avgjøre hva som passer best, og det finnes ingen fasitsvar på hva som er det riktige brosjyrestativet. Likevel kan det være praktisk å velge et alternativ med litt rom å vokse i, for eksempel kan det være greit å ha plass til noen ulike brosjyrer.
Husk også på at et brosjyrestativ kan brukes til en rekke ulike ark, brosjyrer, prislister, blader, bøker og mye mer. I noen situasjoner kan det være nok med en enkel flyer eller visittkort, i andre tilfeller er det på sin plass med en stor katalog eller forseggjort brosjyre i stort format. Et brosjyrestativ er helt enkelt en smart løsning i mange ulike situasjoner.